Mijn vraag gaat over...

Algemeen

Ons kantoor is open van maandag tot en met vrijdag 8.30 tot en met 17.00 uur. Zijn we dicht? Bel dan voor dringende zaken 0113 - 238 888. Veel zaken regelt u gemakkelijk online via Mijn ZLM .

Ja. U heeft veertien dagen bedenktijd na het afsluiten van een verzekering. Stuurt u binnen veertien dagen na het afsluiten van een nieuwe verzekering uw rekening en polisblad terug? Dan stoppen wij de verzekering. U betaalt dan geen premie. Uw polisblad is het bewijs dat u verzekerd bent.

Ja. Hiervoor kunt u deze opzegformulier gebruiken. U kunt dit formulier per verzekering die u wilt opzeggen invullen. De ingevulde opzegkaart kunt u sturen naar ZLM Verzekeringen, team Klantadvies, Antwoordnummer 172, 4460 VB Goes of mailen naar info@zlm.nl. Wij zeggen dan uw huidige verzekeringen bij een andere maatschappij voor u op.

U kunt een schade op verschillende manieren bij ons melden. Dat kan online, met de telefoon of via een schadeformulier. Wilt u meer informatie over hoe u een schade meldt? Kies hier dan de verzekering waarop u een schade wilt melden.

U kunt een verzekering op ieder moment stoppen. Dit kan online via Mijn ZLM of via een brief of e-mail.

Onze verzekeringen zijn onderverdeeld in drie rubrieken: Vervoer, Wonen en Overig. Heeft u 3 verzekeringen uit twee verschillende rubrieken, waarvan minimaal 1 verzekering uit de rubriek Wonen? Dan krijgt u 8% pakketkorting over de premie (inclusief assurantiebelasting) van al uw verzekeringen uit deze rubrieken. Voldoet u op 1 juni aan de voorwaarden voor pakketkorting? Dan ontvangt u half juni het kortingsbedrag.

Lees meer over pakketkorting

Dit gebeurt in juni. U krijgt in juni een overzicht. Daarop staat hoeveel geld u van ons terugkrijgt. We verrekenen de pakketkorting niet in uw jaar- of maandpremie.

U kunt bij ZLM op twee manieren betalen: per jaar of per maand. Betaalt u per jaar? Dan krijgt u een factuur. Betaalt u per maand? Dan geeft u ons toestemming iedere maand geld van uw rekening af te schrijven. Bij betaling per maand geldt er een toeslag van 1% over de premie. Bij betaling per jaar geldt er geen toeslag. U kunt uw betaaltermijn wijzigen via Mijn ZLM.

Nee. U bent wel goedkoper uit als u de premie in één keer betaalt. Dat scheelt u namelijk 1% per jaar ten opzichte van betalen per maand.

Geef uw adreswijziging door via Mijn ZLM. Of geef uw verhuizing telefonisch door aan ons team Klantadvies. U bereikt hen op 0113 - 238 880.

Het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op.