Mijn vraag gaat over...
Algemeen
Wat zijn de openingstijden van ZLM?
Ons kantoor is open van maandag tot en met vrijdag 8.30 tot en met 17.00 uur. Zijn we dicht? Bel dan voor dringende zaken 0113 - 238 888. Veel zaken regelt u gemakkelijk online via Mijn ZLM .
Heb ik na het afsluiten van de verzekering nog bedenktijd?
Ja. U heeft veertien dagen bedenktijd na het afsluiten van een verzekering. Stuurt u binnen veertien dagen na het afsluiten van een nieuwe verzekering uw rekening en polisblad terug? Dan stoppen wij de verzekering. U betaalt dan geen premie. Uw polisblad is het bewijs dat u verzekerd bent.
Kan ZLM mijn verzekering bij een andere maatschappij voor mij opzeggen?
Ja. Hiervoor kunt u deze opzegformulier gebruiken. U kunt dit formulier per verzekering die u wilt opzeggen invullen. De ingevulde opzegkaart kunt u sturen naar ZLM Verzekeringen, team Klantadvies, Antwoordnummer 172, 4460 VB Goes of mailen naar info@zlm.nl. Wij zeggen dan uw huidige verzekeringen bij een andere maatschappij voor u op.
Hoe kan ik een schade melden?
U kunt een schade op verschillende manieren bij ons melden. Dat kan online, met de telefoon of via een schadeformulier. Wilt u meer informatie over hoe u een schade meldt? Kies hier dan de verzekering waarop u een schade wilt melden.
Wanneer heb ik recht op pakketkorting?
Onze verzekeringen zijn onderverdeeld in drie rubrieken: Vervoer, Wonen en Overig. Heeft u 3 verzekeringen uit twee verschillende rubrieken, waarvan minimaal 1 verzekering uit de rubriek Wonen? Dan krijgt u 8% pakketkorting over de premie (inclusief assurantiebelasting) van al uw verzekeringen uit deze rubrieken. Voldoet u op 1 juni aan de voorwaarden voor pakketkorting? Dan ontvangt u half juni het kortingsbedrag.
Wanneer krijg ik de pakketkorting?
Dit gebeurt in juni. U krijgt in juni een overzicht. Daarop staat hoeveel geld u van ons terugkrijgt. We verrekenen de pakketkorting niet in uw jaar- of maandpremie.
Hoe kan ik mijn verzekeringen betalen?
U kunt bij ZLM op twee manieren betalen: per jaar of per maand. Betaalt u per jaar? Dan krijgt u een factuur. Betaalt u per maand? Dan geeft u ons toestemming iedere maand geld van uw rekening af te schrijven. Bij betaling per maand geldt er een toeslag van 1% over de premie. Bij betaling per jaar geldt er geen toeslag. U kunt uw betaaltermijn wijzigen via Mijn ZLM.
Krijg ik korting als ik de premie in één keer betaal?
Nee. U bent wel goedkoper uit als u de premie in één keer betaalt. Dat scheelt u namelijk 1% per jaar ten opzichte van betalen per maand.
Hoe geef ik mijn verhuizing door?
Geef uw adreswijziging door via Mijn ZLM. Of geef uw verhuizing telefonisch door aan ons team Klantadvies. U bereikt hen op 0113 - 238 880.