Verlenging van de reisduur

De doorlopende reisverzekering biedt dekking voor reizen van maximaal 2 maanden aaneengesloten. Gaat u langer dan 2 maanden aaneengesloten op reis? Dan kunt u de maximale reisduur met deze dekking verlengen tot 6 maanden.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

Ik wil mijn verzekering opzeggen. Kan dat?

U kunt uw verzekering op ieder moment opzeggen. Dat kan via Mijn ZLM of met een brief.

Heeft u uw voertuig verkocht of is uw voertuig naar de sloop gegaan? Stuur ons dan zo snel mogelijk een kopie van het vrijwaringsbewijs. Dit is het bewijs dat het kenteken niet meer op uw naam staat. U moet het voertuig verzekeren tot het moment dat kenteken niet meer op uw naam staat. Dat staat in de wet. Dat geldt ook als uw voertuig total loss is.

Ik ga op wintersportvakantie langlaufen. Moet ik de wintersportdekking afsluiten?

Nee. Langlaufen valt onder de standaard reisverzekering. Voor skiën en snowboarden sluit u wel wintersportdekking af. Dat kan online via Mijn ZLM of bel ons op 0113 - 238 880.

Wilt u hier meer over weten? Hier vindt u een overzicht van de gevaarlijke sporten en wintersporten.

Hoe kan ik een schade melden op mijn reis- of annuleringsverzekering?

U kunt uw schade online melden. Of u kunt een schadeformulier opvragen bij team Klantadvies. Bel daarvoor 0113 - 238 880 of stuur een e-mail. Verzamel zoveel mogelijk bewijsmateriaal. Denk daarbij aan kassabonnen, foto's, getuigenverklaringen of een proces verbaal. Stuur deze bewijzen mee met het schadeformulier. Bewaar daarvan wel kopieën voor uw eigen administratie.